Plinq- ervaringen na ruim 1 jaar

Lees en schrijf hier uw ervaringen met provider Plinq
Plaats reactie
Glasmoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-05-2013 19:49

Plinq- ervaringen na ruim 1 jaar

Bericht door Glasmoe » 22-04-2014 14:37

DIT MAG OOK WEL EENS GESCHREVEN WORDEN: PLINQ verdient alle lof!!
Ja, de start van PLINQ was destijds slecht. Daarover geen misverstand. Veel te veel leven in een bla-bla wereld. Dat deden ze allemaal. Terwijl ze het echt niet onder controle hadden.

Maar wel hebben zij nu (2014) het uitstekend weten op te pakken en ingevuld.
Hoeveel beter? In elk geval dat Glashelder kapot ging aan veel beloofde en niet te realiseren techniek en klanten service.
PLINQ daar tegenover heel hard gewerkt heeft en thans fier overeind staat met een dienstverlening die voldoet aan de verwachtingen. Na ruim 1 jaar is het aantal storingen minimaal. Geen slap, maar een sterk signaal. Hooguit bij directe uitzending van de BBC wilde het nog wel eens gebeuren. Maar verder echt probleemloos en durf ik na ruim een jaar ervaring zonder enige twijfel eenieder PLINQ aan te bevelen. Kwaliteit van ontvangst, service niveau. Het is allemaal in orde gekomen. Dit verdient een pluim en veel nieuwe klanten.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Plinq erkt inderdaad goed

Bericht door Ed » 22-04-2014 16:20

Na het faillissement van Glashelder ben ik automatisch ook bij Plinq gekomen. Sindsdien werkt het allemaal een stuk beter....of beter nog: het werkt gewoon !

Het werkt zelfs zo goed dat ik sterk overweeg om gewoon bij Plinq te blijven. Ik heb nog een maandje voordat mijn huidige abonnement afloopt, dus ik kan het nog even aanzien om te kijken welke andere providers erbij komen.

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 23-04-2014 16:45

Het moet inderdaad gezegd dat radio en tv ontvangst (inclusief EPG) de laatste maanden goed is. Ook valt de wifi-verbinding sinds een update van de firmware niet meer spontaan weg.

Laten we hopen dat de opstartperikelen nu definitief achter de rug zijn en dit niveau van dienstverlening kan worden gehandhaafd.

HundjeFloyd
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-05-2014 20:30

Plinq

Bericht door HundjeFloyd » 23-07-2014 17:28

Het probleem bij Plinq is dat er door de afdeling verkoop voortdurend toezeggingen worden gedaan die niet waargemaakt worden.
De snelheid van het internet is maximaal 100 mb maar 'dat zal zéér binnenkort' worden opgewaardeerd. Dat werd een halfjaar geleden beloofd. Intussen zit ik met een snelheid van max. 40mb (wifi).
Ik heb HBO maar HBO-go is in tegenstelling tot wat op de site van Plinq staat niet leverbaar door Plinq. Desgevraagd in april werd gezegd dat ze ermee bezig zijn en dat het 'met een paar weken' gefixed zou zijn. Het is nu dus eind juli en nog steeds geen HBO go.
Bij mijn aanmelding in november 2013 werd gezegd dat er ook weer 'zeer binnenkort' een Plinq variant van Horizon TV (overal tv kijen op je tablet) zou komen. Ik wacht nog steeds!
Een hele hoop gedonder gehad met de TV ontvangst. Na veel heen en weer gebel bleek dat ze vergeten waren de software te upgraden. Nog steed is de Electronische programma gids niet goed.
De verkoopmedewerker spreekt je steevast aan met jij en jou. Bloedirritant!
In november kan ik over aar een andere provider. Eindelijk!

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Snelheid Internet

Bericht door Ed » 02-08-2014 15:03

Ik doe zelf regelmatig een snelheidstest en kom dan altijd heel dicht tegen de 100Mbps aan (meestal rond de 96 Mbps). Ik test vanaf een snelle PC die middels een vaste Gigabit Ethernet verbinding is aangesloten en gebruik de UPC speedtest.

Als ik vanaf mijn laptop via WiFi test dan kom ik meestal niet verder dan 50-60 Mbps. Bedenk dat de snelheidstest niet alleen afhankelijk is van je glasvezelverbinding maar ook van je thuisnetwerk (vooral WIFi vormt nogal vaak de bottleneck), PC en testserver.

Dat Plinq dingen belooft en niet waarmaakt heb ikzelf niet gemerkt. Ik heb juist goede ervaringen. Het omzetten van het abonnement was zo geregeld en ook een technische aanpassing was in 5 minuten gefixed. Ik heb enkel het basis TV pakket dus ik heb geen ervaring met extra pakketten en de dienstverlening daaromtrent.

U zegt over te stappen. Ik ben benieuwd naar uw ervaringen met uw nieuwe provider. Ik lees zo nu en dan wel eens wat over de andere glasvezel initiatieven en het valt me op dat vrijwel overal er klachten zijn over de providers. Laatst las ik dat Canal Digital bij HSLnet nogal wat klachten veroorzaakt dus ik ben zelf van mening dat er nog maar weinig providers zijn die zich echt bewezen hebben. Na mijn ervaringen met Glashelder kan ik wel zeggen dat Plinq in ieder geval een stuk beter is.

Plaats reactie