Bericht
door rvonk » 19-04-2013 14:51
Onze eerste ervaring met Glashelder is negatief.
Na het binnenbrengen van de kabel en het aansluiten van het modem zag alles er nog positief uit. De internet verbinding werkte direct, nog voor de komst van de monteur van Rian.
Met het interactieve TV kastje (de Dune TV101) ging het een heel stuk minder goed. Allereerst bleken de inloggegevens niet beschikbaar. Na twee mails aan de helpdesk van Glashelder kregen we die na enkele weken dan toch. Bij herhaalde opstartpogingen bleef het Dune kastje hangen bij het laden. Weer mails naar de helpdesk, geen antwoord. Na een week zelf maar weer eens geprobeerd, en jawel: het apparaat startte door en de EPG verscheen, maar de kanalen werkten niet. Apps ontbraken, muv een niet-werkende app over het weer. Momenteel is daar de "uitzending gemist" app bijgekomen, maar ook die werkt niet. Volgens de Glashelder medewerker zou er een Glashelder app komen die veel uitgebreider zou zijn dan de standaard uitzending gemist app, maar dat lijkt dus niet het geval.
Qua TV en telefonie vrees ik het ergste, als ik de ervaringen op dit forum lees. We hebben er echter nog geen ervaring mee, want het KPN abonnement voor deze zaken loopt nog.
De opzegservice die Glashelder biedt lijkt ook niet te werken. Na opzegging word je, als je geen bevestiging krijgt van je oude provider, geacht om die zelf maar te gaan bellen. Wij hoorden niets, en hebben dus maar eens gebeld met KPN. Die hadden nog niets ontvangen van Glashelder - geen verzoek tot nummerbehoud/vrijgave en geen opzegging van de abonnementen. Hoe moeilijk kan het zijn om een briefje door te sturen?
Op mails naar de klantenservice van Glashelder komt meestal in het geheel géén reactie. Er komt een automatische ontvangstbevestiging en dat is het dan.
Op een klacht over de gang van zaken naar KT Waalre, en een vraag of de kwaliteit van de aanbieders uberhaupt wel is gecontroleerd, komt ook géén reactie.
Het lijkt me dat hier meer aan de hand is dan aanloopproblemen. Glashelder is (qua helpdesk en qua techniek) een amateuristische organisatie, en KT Waalre is geen haar beter. Wat is het bestaansrecht van een instantie die zijn gebruikers met dergelijke aanbieders opzadelt? Waarom kunnen de inwoners van Waalre nog steeds niet gewoon gebruik maken van (het totaalaanbod van) de grote netwerken als Ziggo en UPC? En: waarom laat de Gemeente Waalre dit eigenlijk allemaal gebeuren, waar is de regie?