Wederom storing

Lees en schrijf hier uw ervaringen met provider Plinq
Plaats reactie
RB
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-07-2013 11:59

Wederom storing

Bericht door RB » 23-07-2013 13:03

Vandaag (23/7 12:00) blijkt heel Waalre eruit te liggen. Verwachting is dat het tot morgenochtend (misschien eind van de middag) duurt.

Na eerdere storingen:
* Het bovenmatig knijpen van de bandbreedte in maart vanwege onvoldoende bandbreedte voor TV.
* Een nachtelijke storing (vermoedelijk onaangekondigd onderhoud) 1 a 2 maanden geleden
begint dat na jaren storingsvrije ADSL (die ik als back-up nog steeds heb) toch echt wel irritant te worden.

Ik zie het al voor me. Op het industrieterrein in Waalre valt (door de hitte van vandaag?) een router/switch uit en vanuit Dedemsvaart moet iemand komen met hopelijk het juiste vervangende onderdeel. En dat terwijl we notabene in de slimste regio wonen met de kennis van Genexis (de modemleverancier) zo'n beetje om de hoek.

Het achterliggende probleem - ook de oorzaak van de eerdere problematiek met Glashelder - lijkt me te liggen in het idee om het glasvezelnetwerk open te stellen voor meerdere providers. Dat zijn relatief kleintjes met beperkte ervaring, die zo her en der verspreid door het land kleine netwerkjes in de lucht moeten houden. Dat werkt niet als er iets uitvalt.

Nog een storing van deze omvang en ik overweeg de glasvezel vaarwel te zeggen, danwel de leverancier voor te leggen het eerst maar eens een half jaar zonder storing gratis aan te bieden. Voorlopig houd ik mijn back-up nog maar.

Plaats reactie