De zoveelste storing

Lees en schrijf hier uw ervaringen met provider Plinq
Plaats reactie
RB
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-07-2013 11:59

De zoveelste storing

Bericht door RB » 13-10-2013 00:27

Internet ligt er op dit moment weer uit. Ik kan dit bericht schrijven omdat ik nog steeds mijn oude ADSL aansluiting heb aangehouden.
De afgelopen 4-6 weken is dat nu de vierde keer dat er uitval is. Altijd ergens beginnend na middernacht (zoals deze, maar soms 1 of 2 uur later) en enkele uren durend. De onderbreking ligt meestal tussen de lokale gateway en de rest van de Plinq infrastructuur.
Dat heeft kennelijk iets te maken met onderhoud. Maar dat is dan wel frequent en ook op een ongelukkig tijdstip.
Ik heb 7/24 systemen draaien en merk daarom dit soort uitval. In de tien jaar of zo dat ik ADSL bij een grote provider heb, is zo'n uitval hooguit twee maal opgetreden. Hier begint de frequentie irritant hoog te worden.
Als je op plinq.nl op actueel gaat kijken blijkt het laatste bericht van begin 2012 te zijn. Een beetje provider meldt toch preventief onderhoud op zijn site, nog beter zou natuurlijk zijn de klanten per e-mail van tevoren in te lichten.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Ook beeld is weg

Bericht door Ed » 14-10-2013 11:14

Ik heb Glashelder en ik herken wat u zegt in de Televisieservice. Al meerdere malen (ook afgelopen zaterdagavond) gehad dat het beeld om stipt 00:00 of 00:30 op zwart gaat. Dat lijkt me geen storing te zijn maar als het inderdaad onderhoud is dan is dat toch wel een idioot tijdtstip om onderhoud te plegen. Zaterdagavond is niet een avond dat ik altijd al om 11:00 uur in bed lig en is het behoorlijk irritant dat midden in de film opeens je avondje TV kijken voorbij is.

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 14-10-2013 13:48

Idem. Ook hier (Plinq) zaterdagavond klokslag 0.00 zowel tv als internet weg. Vervelend moment inderdaad. Doe het dan echt in de nacht (na 4.00) of door de week.

Plaats reactie