Op diverse punten niet goed.

Lees en schrijf hier uw ervaringen met provider Plinq
Plaats reactie
Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Op diverse punten niet goed.

Bericht door Harald » 15-03-2013 16:12

.) Nogal wat artefacten in diverse zenders.
.) Wel vermeld in de folder maar NIET in het pakket : 24Kitchen
.) Geen ondertitels op de zender 13Street.
.) Investigation Discovery zender doet het niet. (crime pakket)
.) RTL Crime zender doet het niet. (crime pakket)

Dinsdag a.s gaan ze een 'lijn bijzetten' om diverse problemen met TV op te lossen.
Tot die tijd hebben ze mijn 100mbit internet verbinding gecapped op 1mbit !!!!
(Dit om bandbreedte vrij te maken volgens de support desk)

Na 4 weken dus nog steeds ellende :evil:

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 18-03-2013 14:34

De artifacten heb ik ook gezien en gemeld.

Wat ik echter vooral mis is een EPG. Ik heb het eenvoudigste pakket (niet interactief) gekozen maar verwacht wel de programmagegevens te kunnen zien, al is het maar om m'n Humax PVR te kunnen programmeren.

Volgens Plinq support zou het moeten gaan werken als er aanpassingen aan het netwerk gedaan zijn... afwachten dus.

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 08-04-2013 19:19

4 weken verder en het is nog steeds huilen met de pet op.
Slecht beeld, happerend geluid en weinig reactie van zowel Plinq als Ktwaalre.

Ik krijg hier een onaangenaam gevoel bij......

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 09-04-2013 11:20

Klopt, hier is het ook nog niet goed en ik begrijp dat Glashelder dezelfde problemen heeft. Waarschijnlijk gebruiken ze hetzelfde systeem...

Voorlopig kijk ik nog gewoon via Ziggo. Als het te lang gaat duren schrap ik het tv abonnement bij Plinq.

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 11-04-2013 09:16

Ik kreeg zojuist een telefoontje van Plinq.
Naar aanleiding van een klacht die ik ze gaf over het gedrag van BBC3 hebben zet een probleem boven water !
Het bleek dat de doorgifte van de extra pakketten geconfigureerd stond op 'HLS'
Geen idee wat dat is, maar HLS is niet de methode die via KTwaalre werkt, het word schijnbaar wel op andere netwerken gebruikt.
Plinq zegt dat ze de setting voor de extra pakketten nu goed hebben staan en dat dus het beeld nu beter moet zijn, en dat de missende kanalen uit de extra paketten het nu moeten doen.

Ook zijn ze nog in onderhandeling met Fox over de doorgifte van 24Kitchen.

Op de voorpagina van De Schakel staat een flink artikel over de problemen met de uitrol van glasvezel in Waalre
KTwaalre doet in dat artikel of haar neus bloed, ze leggen alles bij de aanbieders neer en verwijten hen dat ze niet op tijd reageren.

Ik ben het daar niet mee eens, Plinq belt en mailt me in iedergeval wel terug, van KTwaalre zelf hoor ik NIETS !

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 11-04-2013 21:01

Zojuist mijn DuneHD IPTV kastje gerestart en inderdaad ik heb nu ook RTL Crime en BBC one HD.

Helaas nog steed problemen met de kwaliteit van het beeld, de zenders BBC2 en BBC2 haperen dusdanig dat het niet fatsoenlijk te volgen is. :(
De happeringen komen en gaan, gaat een half uur goed en dan weer 5 minuten artefacten, freezes, hickups en andere effecten.

Nog steeds niet oke dus helaas.

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 15-04-2013 16:23

Al zappende viel het me op dat ik meer kanalen kon bekijken dan het officiële (standaard) lijstje. Sommige kanalen geven alleen geluid. Ik denk dat er nog wel meer instellingen verkeerd staan :)

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 15-04-2013 22:05

Vandaag weer telefonisch contact gehad met plinq, ze belden me met de mededeling dat ze een probleem hebben gevonden met een Cisco core switch.
Deze is deze morgen van nieuwe firmware voorzien en ze denken daarmee een flinke slag te hebben geslagen.
Zelf kan ik dat nog niet controleren, ben even niet ter plekke.

Er is ook nieuwe firmware voor de Dune HD, die ook de moeite waard is.
Zo werkt de 'return' knop op de afstandbediening weer normaal, en nietnals reset knop.
Ook de app uitzending gemist zou weer werken in deze firmware.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Zenders omgewisseld ?

Bericht door Ed » 17-04-2013 08:42

Bij Glashelder hebben ze de HD zenders 1 t/m 12 verwisseld met de SD zenders op 901 t/m 912. Is dat bij Plinq "toevallig" ook het geval ?

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 17-04-2013 21:33

Ik kan dat niet bevestigen, maar het moet haast wel.
Zowel abonnees van Plinq als Glashelder worden voor het TV signaal bediend door Plinq.

Plaats reactie