Van wie komt het TV signaal ?

Lees hier de ervaringen met Glashelder. * * * GLASHELDER IS FAILLIET * * *
Plaats reactie
Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Van wie komt het TV signaal ?

Bericht door Harald » 11-04-2013 21:08

Zo juist heb ik bevestigd gekregen dat Plinq het TV signaal leverd voor BEIDE aanbieders op het netwerk van Ktwaalre.

Niet verwonderlijk dat abbonee's van beide aanbieder met dezelfde problemen kampen.

@forum moderator - ik wil niet crossposten, maar wellicht dat deze info ook in een Plinq subforum kan ?

GlasModWaalre
Site Admin
Berichten: 25
Lid geworden op: 09-02-2013 19:25

TV signaal

Bericht door GlasModWaalre » 11-04-2013 21:45

Beste Harald,

Als jij denkt dat jouw informatie meerwaarde heeft voor Plinq gebruikers dan ga gerust je gang en post het ook op het Plinq subforum. Het splitsen van een forum in diverse subfora heeft soms nu eenmaal het nadeel dat sommige informatie op meerdere plekken past.

Jij geeft aan dat Glashelder zijn TV signaal van Plinq krijgt. Als ik op de website van Glashelder kijk dan staat er dat het TV signaal van Compenz Media afkomt en toen ik met de klantenservice sprak hadden ze het erover dat glashart het TV signaal transporteert. Misschien komt het dan van Compenz Media via Glashart bij Plinq aan die het vervolgens aan Glashelder doorgeven. Hoe e.e.a. precies aan elkaar is gekoppeld lijkt nogal complex te zijn. Maar als (en dat is met zulke kleine partijen wel aannemelijk) er onderlinge koppelingen zijn dan verklaart dat inderdaad wel waarom beide aanbieders problemen hebben met de TV dienst.

Hoe de TV signalen uiteindelijk aan de gebruikers worden aangeboden is wel verschillend bij Glashelder en Plinq. Glashelder maakt gebruik van DVB-C terwijl Plinq gebruik maakt van IPTV.

Erwin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11-04-2013 21:26

Bericht door Erwin » 11-04-2013 21:46

En hoogst waarschijnlijk kopen die dat ook weer bij een 3e partij in. Dus veel schakels waar elke keer wat mis kan gaan.

Erwin
Berichten: 18
Lid geworden op: 11-04-2013 21:26

Bericht door Erwin » 11-04-2013 22:01

Plinq en Compenz B.V. zitten beide op hetzelfde vestigings adres in Dalfsen.
Compenz Media Services B.V. zit in Groningen, maar op het internet zie je ook andere adresgegevens, in Dalfsen, daar waar Plinq en Compenz B.V. zitten.

Overigens heette Plinq vroeger SallandXS.

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Re: TV signaal

Bericht door Harald » 11-04-2013 23:47

GlasModWaalre schreef: Glashelder maakt gebruik van DVB-C terwijl Plinq gebruik maakt van IPTV.
Volgens mijnis het anders.
Plinq bied in iedergeval 3 soorten tv signaal. Analoog, dvb-c en iptv.
Als ik goed heb opgelet bij de installatie in huis komen er 2 glasvezels binnen.
Op de ene zit RoF signaal. (RF over Fibre) in dat signaal zitten analoog en dvb-c, en dit signaal komt aan de zijkant uit je modem middels een coax aansluiting.
De andere fibre aansluiting word gebruikt voor je internet en iptv verkeer.
Daarvoor gebruiken ze 2 zogenaamde vlans, 1 voor je iptv en de ander voor je interne netwerk tbv internet toegang.
(Daarom werkt je iptv kastje alleen op de eerste poort van je modem, daarop zit het vlan van iptv)

Volgens mijnis deze setup bij glashelder ook zo, maar dat zal een glashelder abbonee moeten bevestigen, ik kan het niet zeker zeggen.

Glashelder
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-04-2013 16:52

Bericht door Glashelder » 24-04-2013 10:49

Beste Harald en Erwin,

Glashelder heeft een agentuurovereenkomst met Compenz. Het klopt inderdaad dat Compenz ook levert aan ISP Plinq.

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 24-04-2013 15:51

Het is maar hoe je het wil zien denk ik dan.
Laten we het er op houden dat er een aantal bvtjes aan elkaar geknoopt zijn in deze constructie.
Op papier lijken het mischien losse bedrijfjes, maar als je wat dieper graaft blijkt dat bijvoorbeeld Compenz en Plinq dezelfde directeur te hebben........
http://nl.linkedin.com/pub/eddy-van-der ... _mSplash=1
Als ik me niet vergis zitten ze ook op hetzelfde adres.

Glashelder zal best een dienst afnemen bij Compenz, maar dat is in mijn ogen hetzelfde als Plinq.

Glashelder
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-04-2013 16:52

Bericht door Glashelder » 25-04-2013 09:59

Beste Harald,

Plinq en Compenz delen dezelfde eigenaren inderdaad. Compenz Media beheert TV rechten en levert een televisieplatform aan ISP's (providers). Glashelder als provider is één van deze afnemers.

Plaats reactie