Pagina 3 van 3

Glashelder bevestigt problemen met EPG

Geplaatst: 16-08-2013 11:49
door Ed
Zojuist (vrijdag 16 Augustus) met Glashelder contact gehad en zij bevestigen dat er problemen zijn met de EPG. Aangezien Glashelder en Plinq een pot nat is mbt de TV lijkt mij dat Plinq dezelfde problemen moet hebben.

Ps. Ik heb ook een Humax en TV met interne DVB-C ontvanger en beide geven geen EPG informatie.....dus het heeft niets met de Humax te maken.

Geplaatst: 16-08-2013 14:02
door Gertjan
Dank voor de bevestiging. Dus of ze weten bij Plinq echt niet dat er problemen zijn, of ze weigeren het toe te geven. Ik weet niet wat erger is...

Status 22 Augustus

Geplaatst: 22-08-2013 08:49
door Ed
Sinds de laatste laatste statusupdate van 5 Juli is er eigenlijk niets veranderd.

We hebben beeld maar de EPG is nog steeds niet helemaal volledig.

Het valt wel op dat er altijd wel iets is dat niet werkt. Hebben we net een ruime week helemaal geen EPG gehad, vanmorgen waren weer diverse zenders die stoorden. Deze storing komt zeer regelmatig terug (om de paar dagen) en betreft altijd de buitenlandse zenders (BBC, TLC, Nat Geo etc.). Het beeld gaat dan met schokken vooruit (1s bewegen en dan staat het weer even stil).

Mijn conclusie is dat ook na bijna een half jaar, Glashelder het nog steeds niet onder controle heeft.

Status 15 September

Geplaatst: 15-09-2013 20:47
door Ed
Sinds enkele weken zijn de belangrijkste zenders storingsvrij en ook de EPG is al een aantal wekenlang niet uitgevallen. Wie graag naar de duitse TV kijkt zal echter merken dat er nog steeds kortstondige onderbrekingen in het geluid en haperingen in het beeld zijn.

CONCLUSIE: 4 maanden na start van de facturatie werkt de TV nog steeds niet 100%.

Status November 2013

Geplaatst: 10-11-2013 21:48
door Ed
Het is alweer November, ruim een half jaar na introductie. Tijd voor een statusupdate:


- Nog steeds zijn er kortstondige onderbrekingen in het geluid van de Duitse zenders.
- De EPG is gemiddeld een dag per week niet beschikbaar.
- Glashelder vindt de zaterdagavond blijkbaar ook een zeer geschikt moment om onderhoud te plagen aangezien we een keer om stipt 00:00 en een keer om stipt 00:30 geen TV meer hadden.
- De afgelopen dagen waren er steeds onderbrekingen waarbij beeld en geluid een aantal seconden wegvallen of waarbij er weer blokjes in het beeld verschijnen.

Aangezien Glashelder nu meer dan een half jaar operationeel is verwacht ik dat dit de kwaliteit is die we mogen verwachten. Glashelder vindt het blijkbaar goed genoeg aangezien elke maand het volledige abonnementsgeld automatisch wordt afgeschreven.

Januari 2014 status

Geplaatst: 10-01-2014 23:13
door Ed
We zijn inmiddels in 2014 aangekomen en er is niets nieuws te melden. De situatie is hetzelfde als in november 2013. Ik concludeerde toen al dat dit wellicht de kwaliteit is die we van Glashelder mogen verwachten.

Inmiddels staat er op de site van KT Waalre onder "het laatste nieuws" een vernietigend stuk over Glashelder. Aangezien ik niet weet hoelang de nieuwsberichten op de site van KT Waalre blijven staan heb ik de tekst gekopieerd:



KT Waalre steunt actie ‘Glashelderperikelenwaalre’

De kritiek uit de ingezonden brief (30 oktober jl.) op provider Glashelder is volgens KT Waalre volkomen terecht, er zijn veel klachten en Glashelder lost deze niet of slechts ten dele op. Ook KT Waalre zelf heeft problemen met Glashelder omdat afspraken niet worden nagekomen door de provider. Inmiddels hebben Glashelderperikelen en KT Waalre hierover contact gehad. Aan PLINQ is gevraagd of deze de opgezegde contracten van Glashelder klanten wil overnemen. PLINQ wil hier absoluut aan meewerken. Deze provider heeft alle technische problemen grotendeels opgelost en komt afspraken wel na. KT Waalre is hier erg blij mee en ondersteunt hiermee ook het initiatief van ‘Glashelderperikelenwaalre@outlook.com’. Ontevreden Glashelder klanten kunnen de provider in gebreke te stellen en het contract voortijdig te laten ontbinden . Glashelderperikelenwaalre adviseert om hiervoor gebruik te maken van rechtsbijstand.

De afgelopen maanden heeft KT Waalre doorlopend actie ondernomen om de problemen met Glashelder op te lossen maar is daar tot op heden helaas niet in geslaagd. Glashelder blijkt een partner te zijn waar je niet van op aan kunt, ook de conclusie van veel aangesloten klanten en Glashelderperikelenwaalre!

De ingezonden brief stelt dat er maar 2 provider zijn toegelaten op het glasvezelnetwerk van KT Waalre, dit is echter onjuist. Het netwerk van KT Waalre is volledig ‘open’ en in principe toegankelijk voor iedere provider. Echter waren er in eerste instantie maar twee providers die hun diensten wilden leveren in Waalre, Plinq en Glashelder. KT Waalre is vanaf het begin bezig geweest om meer providers binnen te halen maar dat blijkt in de praktijk zeker niet eenvoudig te zijn. Inmiddels hebben 2 nieuwe providers toegezegd vanaf begin 2014 actief te worden in Waalre. Deze providers bieden allebei complete pakketten aan. De nieuwkomers zijn op dit moment bezig met het technisch inrichten van het netwerk om hun diensten te kunnen leveren. Vorige week zijn de contracten getekend en op korte termijn zal KT Waalre meer bekend maken. Er wordt pas gestart met fase 2a als alle voorbereidingen met de twee nieuwe providers zijn afgerond. Naar verwachting zal dit (gepland) eind 2013 /begin 2014 zijn.

Glashelder perikelen

Geplaatst: 12-01-2014 20:52
door rjbroeren
Deze text is heel dapper van KT WAalre. Echter waren zij het niet die Glashelder hebben gecontracteerd? Door een dergelijke text zo te schrijven lijkt het net of dat zij er geen rol in hebben en geen verantwoordelijkheid hebben. Leuk, maar aantal dorpsgenoten krijgen gewoon een factuur voor de nieuwe diensten, en ook daar lijkt KT Waalre niets aan te doen als ik de boodschappen op het forum lees.