Wat er allemaal nog niet werkt

Lees hier de ervaringen met Glashelder. * * * GLASHELDER IS FAILLIET * * *
moose
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-04-2013 20:09

Wat er allemaal nog niet werkt

Bericht door moose » 10-04-2013 20:33

Mijn ervaring met TV van Glashelder na 'oplevering':
- pas 2 1/2 week na 'oplevering' is er TV signaal (ondanks dat ik meermalen met de 'Helpdesk' hierover heb gebeld, moest ik hier zelf achter komen)
- geen EPG behalve de 1e 5 Nederlandse zenders in SD (Standaard Definitie) kwaliteit
- van de 60 beloofde radio zenders zijn er maar 10 beschikbaar
- Een en Canvas zijn niet in de beloofde HD kwaliteit
- Film 1 kanalen zijn niet eens aanwezig in de zenderlijst
- mijn smartcards voor het extra HD pakket en Film 1 waren twee weken geleden volgens de Helpdesk 'al' besteld (NB heb mijn aanvraag voor Glashelder diensten 'pas' september 2012 gedaan....). Nog niets ontvangen.

Was ik bijna vergeten te melden: ook de 'overstap service' betekende, nadat ik na drie weken bij mijn providers zelf maar eens informeerde wat de status van mijn opzegging was, in de praktijk 'zelf service'. Er was niets doorgegeven.

Het lijkt me zaak ervoor te zorgen dat Glashelder zo snel mogelijk ervan weerhouden wordt met hun onevenaarbare amateurisme de rest van Nederland te frustreren! Zou een goed artikel in de Volkskrant in het katern 'Tech en Media' opleveren, denk er nog over na....

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

EPG

Bericht door Ed » 11-04-2013 13:17

Ik heb net even gekeken naar de EPG en inderdaad NL1,NL2, NL3, RTL4 en RTL5 in standaard kwaliteit (niet HD) hebben wel EPG informatie maar alle andere zenders nog steeds niet. Dat was me in eerste instantie niet opgevallen omdat deze zenders helemaal achteraan in de zenderlijst staan.

Glashelder
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-04-2013 16:52

Bericht door Glashelder » 24-04-2013 10:51

Beste Moose,

We betreuren dat uw ervaringen met Glashelder niet positief niet positief zijn. Wij doen ons best om uw vertrouwen terug te winnen. Mocht u nog steeds problemen ondervinden, zou u dan contact op kunnen nemen met een van onze medewerkers via 088 888 7070.

moose
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-04-2013 20:09

Bericht door moose » 25-04-2013 22:14

Glashelder schreef:Beste Moose,

We betreuren dat uw ervaringen met Glashelder niet positief niet positief zijn. Wij doen ons best om uw vertrouwen terug te winnen. Mocht u nog steeds problemen ondervinden, zou u dan contact op kunnen nemen met een van onze medewerkers via 088 888 7070.
Dat wordt moeilijk, met een vaste telefoon die ook(!) niet werkt.

Het is overigens triest te moeten constateren dat ook de 'damage control' actie waarmee Glashelder nu bezig is gedoemd is te mislukken: men WEET dat geen van bovengenoemde problemen is opgelost; "Mocht u nog steeds problemen ondervinden" zegt derhalve voldoende over hoe men hier te werk gaat, de suggestie wekkend naar lezers dat alle problemen misschien al wel opgelost zijn (ze weten wel beter).
Alle inloop spreekuren, speciale telefoonnummers zijn alleen maar in het leven geroepen om tijd te winnen. 'Inventariseren van problemen' welke voor 99% bij hen intern al lang bekend (en van structurele aard) zijn is pas echt je klanten niet serieus nemen.

Ze krijgen nog een week, dan stappen we (meerdere gedupeerden) naar de pers (en daar is, met alle respect, De Schakel een zeer kleine speler bij).

Mat
Berichten: 2
Lid geworden op: 04-05-2013 19:22

Beantwoorden vraag

Bericht door Mat » 04-05-2013 19:36

Ik kan gelukkig kort zijn over de vraag wat er nog niet werkt. Niks maar dan ook helemaal niks inzake TV van Glashelder werkt. Mijn oude wel goed functionerende Ziggo is binnenkort voor mij ook niet meer beschikbaar. Dus denk dat ik binnenkort TV-loos ben. Gezien ook alle problemen met Glasheldertelefonie hoogste tijd om die Waterval een halt toe te roepen. Ook de hoogste tijd voor KTWaalre om eens met een echte provider in zee te gaan. Zij wassen nu hun handen in onschuld maar dit is niet terecht. Doen ook veel te weinig om hun klanten te helpen.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Status 6 Mei

Bericht door Ed » 06-05-2013 15:41

Op 6 mei is de status van de Glashelder digitale TV dienst op mijn adres als volgt:
- EPG is nog steeds alleen beschikbaar voor NL1,NL2,NL3,RTL4 en RTL5.
- De eerste 12 zenders die HD zouden moeten zijn, zijn nog steeds SD.
- De storingen (blokjes) in het beeld van de SD zenders zijn sinds enkele weken verholpen.
- De HD zenders (die eigenlijk op plaats 1 t/m 12 horen te staan) staan op 901-912 en vertonen nog steeds zo nu en dan blokjes in beeld.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Status 2 Juni

Bericht door Ed » 02-06-2013 16:19

Afgelopen dagen zijn er werkzaamheden geweest die hebben geresulteerd in een verbetering. De status is nu als volgt:

1) De storingen (regelmatig blokjes in beeld) zijn nu sinds een aantal dagen afwezig. Zowel de SD alsook de HD zenders zijn nu storingsvrij.
2) De HD zenders zijn weer naar voren geplaatst op plaats 1 t/m 12
3) De Electronische Programma Gids (EPG) werkt nog steeds niet. Alleen de SD zenders op kanaal 901-905 hebben EPG informatie, de rest niet.

Harald
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-03-2013 16:06

Bericht door Harald » 02-06-2013 22:20

En : 24Kitchen is terug !

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Status 14 Juni

Bericht door Ed » 13-06-2013 14:02

Het is nu 2 weken verder tov van mijn laatste statusupdate en in principe is er niets veranderd. Dat is zowel positief as negatief.

:D Positief omdat de storingen in het beeld zijn verdwenen en het beeld de afgelopen twee weken gewoon goed is gebleven.
:x Negatief omdat de EPG nog steeds niet werkt.

Jammer,jammer, jammer dat ten tijde van het schrijven van dit bericht er toch weer diverse zenders uitliggen.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Status 27 Juni

Bericht door Ed » 27-06-2013 16:10

Alweer 2 weken verder en er zijn wijzigingen. Onderstaand de zaken die wel werken :) en de zaken die nog niet werken :(

:) De eerste 12 zenders zijn allemaal in HD kwaliteit
:) De beloofde TV zenders zijn allemaal aanwezig
:) Er zijn geen storingen meer in het beeld (zowel HD als SD zenders werken naar behoren)
:) Nieuw!! Er is voor de meeste zenders EPG informatie aanwezig (slechts bij enkele buitenlandse en regionale zenders ontbreekt de EPG info)
:( De programmainformatie die wordt weergegeven bij de zender zelf loopt uren achter.

Dat laatste is vreemd aangezien het in het complete EPG overzicht wel correct is.

Plaats reactie