Bijeenkomst 9 oktober

Tips en ervaringen om het abonnement met de providers te ontbinden.

* * * !!! LEES OOK OVER HET FAILLISSEMENT VAN GLASHELDER !!! * * *
Plaats reactie
Glashelderperikelenwaalre
Berichten: 4
Lid geworden op: 16-09-2013 16:56

Bijeenkomst 9 oktober

Bericht door Glashelderperikelenwaalre » 17-10-2013 09:54

Stand van zaken
- Artikel in ED heeft niets opgeleverd. De klachten en reactie van Glashelder worden zonder commentaar of conclusie weergegeven.
- Glashelder komt niet in actie maar blijft beweren dat het om 'individuele' problemen gaat.

De feiten op een rij:
- De problemen met telefonie, internet, interactieve televisie en de settop box zijn niet opgelost.
- Van de 600 Glashelder abonnees in Waalre zijn minimaal 70 bij Glashelderperikelen bekend met problemen, dat is > 10% van de abonnees.
Het gaat dus niet om 'individuele geveallen'. Glashelder levert simpelweg niet wat ze beloven.
- Ook in andere plaatsen zijn veel klachten over Glashelder.
- De problemen met Glashelder diensten zijn ondertussen bekend bij DAS (rechtsbijstand).
[NB ik hoorde gisteren van UPC dat ze daar met veel ontevreden klanten van Glashelder te maken krijgen]

Conclusies en actie:
- Oplossing van de problemen door Glashelder is niet te verwachten.
- Opstappen kan door Glashelder in gebreke te stellen en het contract voortijdig te laten ontbinden. Wij adviseren hiervoor gebruik te maken van rechtsbijstand (via verzekering, consumentenbond etc.)
- Gezamenlijk juridische actie ondernemen is te duur en de problemen te divers.
- We adviseren huishoudens in Fase 2 om geen contract bij Glashelder af te sluiten.
- Er zijn alternatieven voor de Glashelder diensten (o.a. ADSL via diverse providers, UPC via coax kabel etc.).
- We proberen een ingezonden brief in de Schakel te plaatsen. In de brief zetten wij de problemen en de gebrekkige reactie van Glashelder nogmaals op een rij en roepen op om niet (verder) zaken te doen met Glashelder.
- We gaan flyers maken met dezelfde inhoud en gaan deze ophangen op plaatsen waar ze door veel mensen gezien kunnen worden (winkels, kappers, supermarkten, ' Hazzo, Klooster, Pracht, bushokjes enz.).
- Harrie maakt concept brief/flyer en mailt deze naar de groep voor aanvullingen.
De flyer wordt per mail verspreid. Iedereen kan dan een aantal exemplaren afdrukken en ophangen.

met vriendelijke groet,

Harrie van den Tillaar
06-40220628
glashelderperikelenwaalre is een groep belanghebbenden die ijvert voor een uitstekend functioneren van de glasvezelkabel en provider in Waalre

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 23-10-2013 11:38

Voor een "groep die ijvert voor een uitstekend functioneren van de glasvezelkabel" is het teleurstellend dat jullie adviseren om niet over te stappen op glasvezel.

Als een van de eerste aangesloten abonnees ben ik op de hoogte de moeizame start maar na ongeveer een half jaar ben ik wel tevreden met de geleverde diensten. Er is zeker ruimte voor verbetering (EPG op alle kanalen, minder (service)onderbrekingen etc) maar in de huidige staat zou ik het zelf niet ontraden. Nu maak ik geen gebruik van telefonie of interactieve tv dus kan niet oordelen over het gehele pakket.

NB: voor enige nuttige vorm van discussie is het niet handig om dezelfde post in 6 locaties te posten.

Plaats reactie