Glasvezel, providers, kosten...snap er niks meer van!

Vragen en antwoorden over overige onderwerpen
Plaats reactie
Gcn
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-12-2014 13:14

Glasvezel, providers, kosten...snap er niks meer van!

Bericht door Gcn » 08-12-2014 13:31

Misschien kan hier iemand me wijzer maken.
Momenteel hebben wij interactieve tv en internet van KPN, naar volle tevredenheid. Nu kregen we vandaag weer een stukje informatie binnen van KTW over de glasvezelaanleg, wij zitten in 2A, dat nu aan de beurt is.

In de folder wordt gesteld dat het bestaande netwerk op lange termijn alleen nog maar beschikbaar is voor radio en tv, en niet meer voor internet. Lijkt me dus dat als je internet wilt behouden (en in deze tijd: wie niet) je wel verplicht bent om mee te gaan in het glasvezelverhaal.

Kijk ik dan naar de providers, dan kom ik daar niet helemaal uit. Gezien dat we nu KPN hebben, zullen we dus naar een van de aangesloten providers moeten overstappen om gratis aangesloten te worden, klopt dat? (Ook lekker handig, altijd UPC gehad, verhuisd naar Waalre, daar was toen nog geen UPC mogelijk dus overgestapt naar KPN, en nu loop je ermee in de soep)

Maar goed, wat een prijzen van internet en tv zeg! We gaan dan per maand zeker 20€ meer betalen, voor hetzelfde! En wat gebeurt er met die 15€zoveel per maand van KTW, die via Brabant Water geïnd wordt momenteel? Komt die te vervallen of blijft dat bestaan?

Lastig ook dat het allemaal onbekende namen zijn, de providers. Bij een UPC, KPN, Ziggo, weet wat je kunt verwachten. Ik heb nu echt geen idee waar ik me nu in begeef, en dat het voelt alsof het niet echt keuze is, helpt niet.

Hoe maak ik nu een goede afweging: wel of geen glasvezel, welke provider, voor welk bedrag??

Frank32
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-10-2013 12:36

Bericht door Frank32 » 10-12-2014 12:54

Allereerst is het goed om te weten dat er verschillen zijn tussen de drie communicatienetwerken waar je woning op aangesloten is.
1. telefoonkabel (beheerd door KPN)
2. coax kabel (beheerd door KTW)
3. FttH aansluiting (nieuw aan te leggen glasvezel, ook beheerd door KTW)

Jij hebt momenteel interactieve tv en internet van KPN via nummer 1 (telefoonaansluiting) op basis van de VDSL techniek.
Hier zal niets aan veranderen.
Want waar KTW in haar brief spreekt dat internet en bellen niet meer mogelijk zal zijn, heeft ze het over aansluiting 2 (coaxkabel).

Per aansluiting zijn er meerdere aanbieders waar je uit kunt kiezen:

1. telefoonkabel: Kpn, Telfort, Xs4all, Vodafone, Tele2, etc. Zie www.breedbandwinkel.nl

2. coax kabel: aanbieder KTW voor analoge TV dienst, aanbieder Claranet, aanbieder Ziggo voor digitale TV dienst en aanbieder UPC voor internet/bellen. Of via aanbieder KTW kun je een Combinatie pakket van Analoge TV, digitale TV, Internet en bellen afnemen.

3. FttH:
consumenten aanbieders: Plinq, Solcon, Trined
zakelijke aanbieders: Edutel, Claranet, Signet, UP Internet Products
zie: http://www.kabeltelevisiewaalre.nl/prov ... -diensten/

Plaats reactie