Voortzetting dienstverlening

Vragen en antwoorden over de Internetdienst van Glashelder * * * GLASHELDER IS FAILLIET * * *
Plaats reactie
GlasModWaalre
Site Admin
Berichten: 25
Lid geworden op: 09-02-2013 19:25

Voortzetting dienstverlening

Bericht door GlasModWaalre » 15-02-2014 11:41

Vanaf 13 februari is de dienstverlening (voorlopig) overgenomen door Plinq.

Ella
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-04-2013 21:01

Re: Voortzetting dienstverlening

Bericht door Ella » 16-02-2014 17:39

GlasModWaalre schreef:Vanaf 13 februari is de dienstverlening (voorlopig) overgenomen door Plinq.
Ik kreeg recent een brief van Plinq dat zij de dienstverlening van Glashelder overnemen. Mijn buurman die al wel bij Plinq was heeft hetzelfde modem als ik via Glashelder heb geleend voor €49,00 borg. Genexis Modem/Router.
Vragen:
Weet iemand of ik nu aan Plinq weer de borg van €50,00 moet betalen?
Weet iemand of ik als ik bij Plinq blijf ik dan 12 maanden aan een contract vastzit?
Als ik naar een andere provider ga, moet ik 3 jaar lang €7,00 euro per maand betalen aan KTW.
Weet iemand of de 9 maanden dat Glashelder mijn provider was, er dan 9x€7,00 van die 3 jaar worden afgetrokken?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Ed
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-02-2013 22:37

Re: Voortzetting dienstverlening

Bericht door Ed » 18-02-2014 16:02

Vraag: Weet iemand of ik nu aan Plinq weer de borg van €50,00 moet betalen?
Antwoord: Nee, u blijft gewoon gebruik maken van het modem van Glashelder en u hoeft dan ook geen borg te betalen. Er zit wel nog een addertje onder het gras als u uw abonnement bij Plinq beeindigt (nu of over een jaar of wat). Plinq zal u NIET de borg terugbetalen die u destijds aan Glashelder heeft betaalt.

Vraag: Weet iemand of ik als ik bij Plinq blijf ik dan 12 maanden aan een contract vastzit?
Antwoord: Nee, Plinq neemt het contract van Glashelder over onder dezelfde voorwaarden. Dat betekent dat ook de looptijd wordt aangehouden zoals u die bij Glashelder had. Ik heb zelf navraag gedaan en bij mij loopt het contract tot 31-5-2014, daarna ben ik vrij om eventueel over te stappen.

Overigens zal Plinq starten met factureren per 14-2 voor uw abonnement. Aan het eind van de maand kunt u een factuur van Plinq verwachten voor de helft van de maand Februari.

Vraag: Als ik naar een andere provider ga, moet ik 3 jaar lang €7,00 euro per maand betalen aan KTW.
Antwoord: Dat zal in ieder geval niet het geval zijn als u overstapt naar een andere Glasvezelprovider (Binnenkort komen er nieuwe providers beschikbaar). Hoe het zit als u van de glasvezel afstapt is niet geheel duidelijk. KTW gaf aan dat ze over dit scenario nog geen standpunt hadden ingenomen omdat de vraag nog niet eerder was gesteld. Het kan zijn dat KTW besluit dat het niet eens mogelijk is om over te gaan naar een passieve aansluiting (waarbij u die 7 Euro per maand betaald) en de glasvezel wordt afgesloten. Als u dan later weer een glasvezelabonnement wenst dan bent u minimaal 250 Euro aansluitkosten aan KTW verschuldigd.

Vraag: Weet iemand of de 9 maanden dat Glashelder mijn provider was, er dan 9x€7,00 van die 3 jaar worden afgetrokken?
Antwoord: Zie vorig antwoord.

Ella
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-04-2013 21:01

Re: Voortzetting dienstverlening

Bericht door Ella » 20-02-2014 11:16

Ed schreef:Vraag: Weet iemand of ik nu aan Plinq weer de borg van €50,00 moet betalen?
Vraag: Als ik naar een andere provider ga, moet ik 3 jaar lang €7,00 euro per maand betalen aan KTW.
Antwoord: Dat zal in ieder geval niet het geval zijn als u overstapt naar een andere Glasvezelprovider (Binnenkort komen er nieuwe providers beschikbaar). Hoe het zit als u van de glasvezel afstapt is niet geheel duidelijk. KTW gaf aan dat ze over dit scenario nog geen standpunt hadden ingenomen omdat de vraag nog niet eerder was gesteld. Het kan zijn dat KTW besluit dat het niet eens mogelijk is om over te gaan naar een passieve aansluiting (waarbij u die 7 Euro per maand betaald) en de glasvezel wordt afgesloten. Als u dan later weer een glasvezelabonnement wenst dan bent u minimaal 250 Euro aansluitkosten aan KTW verschuldigd.

Vraag: Weet iemand of de 9 maanden dat Glashelder mijn provider was, er dan 9x€7,00 van die 3 jaar worden afgetrokken?
Antwoord: Zie vorig antwoord.

.
Hallo Ed,
Hartelijk dank voor je antwoord.

Plaats reactie