nog steeds geen digitale TV van glashelder

Vragen en antwoorden over de TV dienst van glashelder * * * GLASHELDER IS FAILLIET * * *
Plaats reactie
ronald21
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-04-2013 22:20

nog steeds geen digitale TV van glashelder

Bericht door ronald21 » 22-04-2013 22:36

Op nieuwe LED TV philips (6000 serie- 37pfl6777k/12) van mijn moeder in woonkamer.

Frequentie 304 wordt niet geaccepteerd.
Na meerder malen proberen toch geslaagd.
Dan netwerk ID invullen (0)1000 echter geen succes.
Modem lijkt te werken (TV symbool aan). Na reset ook geen succes.

Ook op 2de TV in slaapkamer geen dig tv mogelijk( philips LCD)
TV in slaapkamer zegt slecht signaal ondanks leggen zeer goede coax kabel (van monteur). Inloggen op modem toont ook geen problemen.

Monteur komt er ook niet uit. Meerdere malen langs geweest, ook in avonduren
Toch modem kapot ? Vervangen wordt volgende actie.

Overigens helpdesk glashelder beweert dat het te maken heeft met de huidige telefonie problemen in Waalre (hebben we ook last van = niet kunnen bellen en gebeld worden al 2 weken ), monteur denkt dat het 2 verschillende problemen zijn.

Jammer voor de mensen die geen zoon/dochter hebben die er achter aan gaat. :x

Eentje voor kassa of radar als dit niet snel opgelost wordt :oops:

GlasModWaalre
Site Admin
Berichten: 25
Lid geworden op: 09-02-2013 19:25

Enkele tips

Bericht door GlasModWaalre » 23-04-2013 08:56

Beste Ronald,

Zoals je het beschrijft lijken er meerdere problemen te zijn. Het eerste probleem betreft de Digitale instellingen van de TV. Het lijkt erop dat je de juiste instellingen probeert in te voeren maar dat de TV niet meewerkt. Vervolgens geef je aan dat het signaal niet goed zou zijn.

Ik heb zelf geen ervaring met Philips TV's maar m.b.t. het signaal schrijf je niets over de analoge TV. Heb je met analoge TV wel een goed beeld ? Als het analoge TV beeld ook slecht is (bv veel ruis) dan heb je in ieder geval een duidelijke aanwijzing dat het signaal dat de TV binnenkomt niet goed is.

Je gaf aan dat je op je modem kon inloggen. Probeer nog eens in te loggen en kijk bij 'status' en vervolgens 'CATV'. Je ziet dat een balkje dat aangeeft hoe goed het signaal is dat via de glasvezel binnenkomt. Als dat balkje groen is met de tekst 'CATV power is good' eronder, dan lijkt het binnenkomende signaal goed te zijn. Als je dan toch slecht analoog beeld hebt dan is de eerste verdachte toch de binnenhuisbekabeling. Vaak zijn de kabels wel goed maar de connectors niet. Heb je van die bouwmarkt connectoren met van die witte rechthoekige plastic kapjes dan kan het gebeuren dat met het omstekkeren de binnenader breekt. Als je meerdere TV's hebt dan zit er vaak een antenneversterker tussen...zit de stekker er (weer) in ?

Om alle "binnenhuisbekabelingsproblemen" uit te sluiten kun je ook een TV naast je modem zetten en met een korte kabel aansluiten (als je echter alleen 2 flat TV's van 50" hebt die aan de muur hangen dan is dat wellicht wat lastig).

Gertjan
Berichten: 39
Lid geworden op: 18-03-2013 14:31

Bericht door Gertjan » 23-04-2013 10:01

Ik heb een Philips tv (7000 serie) maar die is aangesloten via een Humax. Ik zal eens proberen wat er gebeurd als de kabel direct naar de tv gaat.

ronald21
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-04-2013 22:20

Bericht door ronald21 » 23-04-2013 16:16

We hebben de kabel van monteur gebruikt met goede connectoren.

Analoge TV geeft goed beeld met de orginele bekabeling (en inderdaad de goedkope plastc kapjes)

Nu is mij persoonlijke ervaring (met ziggo) dat analoge TV veel minder last heeft van slechte bekabeling.

opties:

nog even proberen met andere TV - geen philips ;o) (heb ik niet helaas)
modem vervangen

Glashelder
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-04-2013 16:52

Bericht door Glashelder » 24-04-2013 10:39

Beste Ronald,

Heeft uw moeder op het moment nog steeds last van de door u benoemde problemen? Zou u misschien uw contactgegevens kunnen sturen in een privebericht, of zou u contact op kunnen nemen met onze technische support via 088 888 7070?

Zou u voor de zekerheid kunnen controleren of deze waarden goed zijn ingesteld?

Frequentie: 304.000 khz
NetwerkID: 1000
Modulatie: 256
Symboolsnelheid: 6.875 kbps

ronald21
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-04-2013 22:20

Bericht door ronald21 » 24-04-2013 22:16

Zoals ik al omschreven heb is alles al geprobeerd op 2 TV's van het merk philips, behalve ander merk TV aansluiten. Tevens gaat het invullen van netwerk ID niet vlekkeloos.
Een goede Kabel naar TV toe helpt ook niet.
WIFI Internet werkt wel.

Actie te nemen door glashelder:

1) zet er een ander tv langs en laat zien dat het werkt (mooie voor in jullie service wagen)
2) vervang modem

Kan geen PB sturen blijkbaar - mailt u maar naar rendier2009@hotmail.com
Servicenummer verwijst naar algehele storing in Waalre tav telefoon. Monteur zegt echter dat TV en telefoon storing niks met elkaar te maken hebben. Kortom u servicedienst kan een oppepper gebruiken. Weet er alles van heb zelf in die business gezeten.

Als u mensen , en met name oude mensen waarvoor veranderingen al zwaar vallen meestal over glasvezelp-drempel wilt hebben is dit slechte reklame. Tevens kost dit mij ook veel tijd al heb ik dat graag over voor mijn moeder.

Glashelder
Berichten: 38
Lid geworden op: 22-04-2013 16:52

Bericht door Glashelder » 25-04-2013 10:04

Beste Ronald,

Het klopt dat Philips TV's wel eens kieskeurig zijn voor wat betreft het invoeren van de instellingen. Wilt u het onderstaande eens proberen?

Als de optie [Network ID] (netwerk-ID) niet beschikbaar is, wordt u aangeraden de scanmodus [Full] (Volledig) in het menu [Settings] (Instellingen) > [Frequency scan] (Frequentie scannen) te gebruiken om alle zenders te vinden. In deze modus kan het zoeken naar zenders meer dan 30 minuten in beslag nemen, afhankelijk van de TV-zenders die in uw regio beschikbaar zijn.

De televisiedienst werkt op andere toestellen en we zoeken de oorzaak niet direct in het modem. Hopelijk kunt u terugkoppeling geven n.a.v. bovenstaande.

ronald21
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-04-2013 22:20

Bericht door ronald21 » 26-04-2013 19:49

Vandaag leken we succes te hebben

Monteur had verzwakker meegenomen van ca 12 db op de versterker van 80 dB. Schijnbaar moet versterking rond 63 db zitten. Er waren blijkbaar meerder van deze verzwakkers geplaatst in Aalst Waalre

Digitale zenders lieten zich goed programmeren 113 stuks in een paar sec en 28 analoge kanalen.

Echter na rommelen met verbindingen/connectoren op modem ging digitaal weer onderuit - ledje op modem ging ook aan en uit. Wellicht doet de verzwakker van 12 dB er niet toe.

Melding op TV: antenne signaal te zwak. Net zoals in begin.

Zit dus wel degelijk in modem en haar aansluitingen - dB kwestie !!

Heeft dus niets te maken met wel of geen philips TV.

Later deze week word een nieuw modem geregeld door monteur.

Nu moet ik zeggen dat de constructie van de modem ook geen robuuste kwaliteit uitstraalt.

ronald21
Berichten: 9
Lid geworden op: 22-04-2013 22:20

Bericht door ronald21 » 17-06-2013 16:11

en het was de modem :P

helaas alleen dig tv op woonjkamer TV , geen digitale TV op de 2de slaapkamer TV, wel analoog

kwaliteit te zwak blijkbaar laat TV zien nog of het kan gewoonweg niet ?

Plaats reactie